Лисенко Микола

 
 

Художній керівник

Лисенко М.В. 3.jpg
 
 
 

Заслужений діяч мистецтв України, правнук основоположника української класичної музики Миколи Віталійовича Лисенка і віце-президент Міжнародного благодійного фонду імені Лисенка, автор та ведучий на радіо ЕРА ФМ, регент та клірик Київського Свято-Троїцького Іонинського монастиря, художній керівник та диригент Державного академічного естрадно-симфонічного оркестру України – KYIV FANTASTIC ORCHESTRA.         

Побачив цей світ на восьмий день квітня у 1971 році. Народився у сім’ї музикантів – диригента Віталія та піаністки Ольги Лисенків. Існує красива історія про те, що спочатку нібито хотів стати … військовим перекладачем (!) – далася в знаки спецшкола з поглибленою англійською, в якій викладала сама перша леді Радянської України – пані Рада Щербицька, дружина тодішнього керманича УРСР.

 Але хіба можна було жити в такій родині та бути поза музикою? Отже, від дитинства ріс на концертних сценах та за їхніми лаштунками, мандруючи разом з батьками по численних конкурсах, фестивалях та Співочих Полях. Найулюбленішим місцем в дитинстві був Оперний Театр, де працював тато. Лише там можна було побачити диригування неймовірного Стефана Турчака, погратися справжньою шаблею з реквізиту «Тараса Бульби» та смачно перекусити в буфеті. Тому напевно невипадково (адже в світі немає нічого випадковогоJ) після вступу до Національної Музичної Академії (тоді ще Консерваторії) опинився в класі спочатку в головного хормейстера Національної Опери Левка Миколайовича Венедиктова, а потім – в її головного диригента Володимира Марковича Кожухаря. Паралельно продовжував працювати диригентом-хормейстером разом з батьком, Віталієм Романовичем Лисенком, в його численних колективах. Зокрема, в капелі Київського трамвайно-тролейбусного управління (КТТУ), де розпочав роботу в 16 років. А також – в муніципальному ансамблі пісні й танцю «Вишгород». Видатні вчителі – Павло Муравський (хоровий спів), Левко Венедиктов (диригування), Володимир Кожухар (диригування), Левко Колодуб (оркестровка) відкрили всю красу й глибину неосяжного Всесвіту Музики. А батько, народний артист України, професор НМАУ Віталій Лисенко, допомагав здобувати практичні навички в роботі з хором та оркестром. Перший концерт продиригував ще студентом на 2-му курсі в місті Шауляй з філармонійним оркестром та хором Литовського радіо й телебачення. Потім були концерти з оркестром Луганської філармонії. А з Донецьким філармонійним оркестром вдалося провести цілу низку концертів української симфонічної музики в рамках фестивалю «Віковічні Джерела», організованого фондом Лисенка. Були й багаторазові гастролі в Голандії, Німеччині та Швейцарії. Але справжнім піднесенням диригентського життя на новий професійний рівень стала праця з Державним академічним естрадно-симфонічним оркестром України. Спочатку – як другий диригент. Згодом – як художній керівник. Ми разом переживали важкі кризові часи, разом долали складності та зростали – професійно й духовно. Разом раділи творчим перемогам та унікальним концертним контактам з провідними зірками світу – Монсеррат Кабальє, Анною Нетребко, Хосе Карерасом, Родіоном Щедріним, Едуардом Артєм’євим, Дмитром Хворостовським, Алессандро Сафіна, і не лише з ними. Назавжди на п’єдесталі пам’яті залишаться кілька грандіозних концертів з великим Мішелем Леграном, акомпанувати якому було великою честю та відповідальністю. Вразили його вимогливість та музична геніальність, непідвладна віку. А також задоволення видатного Маестро кіномузики від гри нашого оркестру.

Саме під час роботи в оркестрі в мене з’явився справжній духовний побратим, композитор та аранжувальник Дмитро Коновалов. У співпраці з ним народилися такі неперевершені проекти, як Lexus Hits, Rock Symphony -1,  Rock Symphony -2,   Notre Dame de Paris та рок-опера Mozart, які вивели наш оркестр на нову висоту виконавської орбіти. Водночас, працюючи в комерційних проектах, ми ніколи не забували про національну музику, щороку випускаючи в світ молодих українських композиторів-випускників НМАУ, а також з успіхом презентуючи програми на найпрестижніших вітчизняних фестивалях – «КиївМузікФест», «Прем’єри сезону», «ГогольФест». Тож нам за ці 17 років разом є за що зрадіти, є що згадати, є за що підняти келих шампанського. І той стратегічний напрямок для себе та для колективу, який я обрав, стаючи його художнім керівником, нас не зрадив – адже саме поєднання українського та світового, молодого й досвідченого, класичного та естрадного – і робить наш оркестр по-справжньому ФАНТАСТИЧНИМ!

 
Kyiv Fantastic Orchestra